tisdag 24 december 2013

Detta skrev jag julafton 2012

Men kör en favorit i repris!!! Dom som håller med mig lever i verkligheten resten lever i nån form av vanföreställningar!!!

▲ - VARNINGS TRIANGEL för lätt stötta personer !

Ett riktigt gnäll inlägg så om ni läser detta

trots varningen så kom för fan inte och gnäll på

mig för att jag gnäller, då får ni helt enkelt skylla er själva !

 

Julafton är här och folk som känner mig vet att jag HATAR julafton..För mig är denna dag utan tvekan årets värsta dag..

Det är en dag som hela jag fylls med panik, ångest och negativa tankar.Sen känner jag mig obekväm, ledsen, arg, grinig, sur, förbannad och bitter osv,

Det är inte för att jag är ensam.. Jag har en familj att fira

den med, vi brukar ha det trevligt med god mat och några julklappar..

Så det är inte pga. någon ensamhet jag hatar julen, utan det är mer för

att julafton känns som ett jävla påhitt och sen är det så mycket mer än så

som inte går att förklara med ord utan man måste känna det för att förstå.

 

Folk jagar upp sig så mycket, springer hit och dit för att hinna fixa allt..

Stressen gör vissa sjuka t.o.m, är det verkligen så det ska behöva vara ?

 

Det som är så komiskt är att folk firar traditioner efter sagor, eller ?!

"- Det står i sagan att Jesus föddes idag så därför måste ju de firas,

för sagor kan väl inte lura så många människor...Eller så kanske det är just det dom har gjort eftersom att sagor brukar ej vara sanna..

Det är iaf min logik i det hela resten är bara IQ-befriat..

 

Och att säga att folk har verkar ha glömt varför man firar jul är lika IQ-befriat..

- Så varför firar vi jul då ?

Det så kallade "svaret" på denna fråga har man vetat sen barnsben att det är Jesus Födsel man firar..

Men då va man lite och oförståndig och va väl inte så brydd för det va ju julklapparna man ville åt.

I nuet låter det inte riktigt vettigt att fira något man för det första inte ens vet att det har funnits

eller många Jesus har funnits då det va ett vanligt pojknamn på den tiden. Dom kanske hittade

på en sagor om någon av dom.. Det vet vi inte ?!

Men egentligen är svaret; Jag vet inte, då allt är oklart om var, när och hur han föddes..

 

Så varför firar vi ens jul ?

Enligt sagoböckerna så är det söjjn;

En av flera anledningar till att vi firar jul är det

kristna högtidlighållandeSka av att Jesus föddes.

Dock var det först på 300-talet som datumet för firandet av Jesus födelse

fixerades till den 25 december. Anledningen var inte för att idioterna va säkra på han föddes då

utan anledningen va nå helt annat. Det var för att de styrande i Romarriket

ville konkurrera ut firandet av den obesegrade solen (Sol Invictus).

För dom viste redan då att det inte ens va möjligt att säga varken korrekt datun eller år på

när skit ungen föddes.Fast detta nämns inte ens i evangelierna.

Finns nån enstaka ledtråd om datum i både Lukas & Matteus sagoböcker..

Vers 8 i Lukas sagobok;

"I samma trakt låg några herdar ute och vaktade sin hjord"

Så vad säger denna sagobokstext, vad kan man dra för slutsatser av skiten ?

Jo, logiken säger ju att han vara född på våren eller hösten och absolut inte vintern iaf.

Varför logiken säger så kan folk räkna ut själva eller måste man alltid följa manualer som

inte ens skriver upp alla delar ?!

Sen kommer år som oxå är oklart, att han föddes i ett stall falskt, att hans jungfrumorsa och josef

ska ha avvisats från nåt härenerg finns det inte heller nå belägg för.. Så mycket jävla blaha..

Folk kan inte ens veta om han föddes i Betlehem och om Jesus föddes av en jungfru

är såklart inget som man kan föra historisk forskning kring utan det är en ren trossak,

men ärligt talat tror folk verkligen att en oskuld kan bli på smällen ?!

 

Det finns en hel rad med felaktiga föreställningar om när, var och hur Jesus föddes och finns det

söjjn mycket fel om enbart detta. Så tänk hur mycket galenskap det finns sammanlagt i ALLA sagotexter.

Ärligt talat hur friskt låter hejjn;

 

"Jesus mor Maria är övertygad om att Jesus blivit galen.

Hon menar att det måste tyda på sinnessjukdom att Jesus verkar tro

att det är något speciellt med just honom,

och just detta verkar vara en väldigt känslig sak internt i Jesus familj.

 

En kvinna som blivit informerad om att hon ska föda Guds barn, fått änglabesök,

befruktats av den helige anden, hört änglakörer, fått besök av tre vise män och så vidare,

hade nog varit aningen försiktigare med att sedan avfärda sin son som sinnessjuk.

Tvärtom borde hon varit den som tydligast av alla kunnat vittna om Jesus gudomlighet."

 

Jesus va sinnessjuk, även han jungfrumorsa, men det va inte bara dom som va sinnes sjuk utan

massa folk som är med i dessa sagor skulle spärras in på rättpsyk om dom funnits idag..

En sag måste jag medge är att ALLA författarna hade sjukt kul humor..

Dock det som är roligast är att folk tror på skiten.. Alla kanske inte tro på allt men det är själva grejer

att sagor har borrat sig in så hårt i folks hjärnor på ett sånt obehagligt sett.

 

Jag behöver inte förstå, ingen tvingar mig att förstå och jag har ingen rätt att tvinga folk att förklara sig heller

deras tro är deras tro, men detta är en min åsikt..

 

 

En sista mini kort förklaring:

 

Så varför firar vissa julen den 24 December och andra 25 December ?

Det äe pga den nordiska seden som fanns före det mekansiska uret.

En ny dag började då vid solnedgången – i stället för som i dag vid midnatt.

Så därför firar idioterna här jul idag, medans resten åtminstånde följer sagorna..

 

Eller gör dom de ? Svar: Nej ! Här har vi ju bevisat att allt bara är yrigt värre..

Det står si, men gör så osv. HAHA.. HAHA.. HAHA..

 

 

 

Nu har jag fått gnälla av mig samt uttrycka mina åsikter så ny vill jag påminna er om detta;Varnings triangel fanns, men valde ni att läsa iaf så gnäll inte på mig om detta har retat upp er !

 

Nu ska jag göra mig klar för att sen dra, blir att fira detta påhitt hos morsfarsan och broder kommer självklart oxå..

Så ska dit och hoppas tiden går så fort som möjligt så detta är över snabbare ! Det ända som är godkänt är maten..

 

Ajja..

 

God Jävla Jul !

 

Idag har jag inte orkat engagera mig om stavningen så det är säkert 1000 stavfel! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar