onsdag 2 april 2014

Drick kaffet och njut!!!

Hittade just detta på FB och det gav mig ett gott skratt.. Att folk orkar?!

Hur skulle du reagera om du fick en sån här kopp på ett kaffe?


Mitt svar: Pentagram är egentligen inte ens en satanistisk symbol, så den koppen kan man stryka helt..  666 betyder olika saker bla så är det "djävulens tal" enligt kristna.. Så den koppen kan man själv välja hur man vill tolka den..


Inte hade jag brytt mig om jag hade fått en sådan kopp.. Varför skulle man bry sig? Folk dekorerar ju saker med kors, hjärtan, blommor osv. utan nån reflekterar över de så varför ska man bry sig om detta då? Folk har verkligen för lite att lägga ner sin energi på så dom måste tydligen bry sig om mönstret på skummet i en kaffekopp! Drick kaffet och njut istället!!!

--------------------------------------------------------


En Starbucksanställd serverade kaffe dekorerat med de satanistiska symbolerna "666" och Luficers pentagram.

Ett kaffe som det, enligt kunden Megan Pinion, var lite för mycket sting i.

"Jag var så bestört att jag inte ens kunde titta på honom", skriver hon om den manlige expediten på Facebook.


Kaffejätten Starbucks är i blåsväder i USA efter att en anställd serverat en kund "satanistkaffe" på ett kafé i Louisiana.

Kunden Megan Pinions kaffe dekorerades med "666" samt Lucifers pentagram. Något som fick henne att lägga upp en bild på Facebook varefter den delades tusentals gånger.

"Jag kan tyvärr inte lämna ut mannens namn. Jag var så bestört att jag inte ens kunde titta på honom. Jag dömer inte hans tro eller klankar ner på hans vackra hantverk. Jag ifrågasätter dock hans professionalitet och respekt för andra", skrev Pinion på Facebook, enligt The Advertiser.

Tog kontakt med Pinion

Händelsen har uppmärksammats av flera tidningar i USA och många kunder har kritiserat Starbucks på deras officiella Facebooksida.

Företagets sociala medier-talesperson Tom Kuhn berättar att Starbucks har tagit kontakt med kvinnan och förklarat att expeditens beteende var olämpligt.

Oklart om en utredning tar vid

"Vi har bett om ursäkt för hennes upplevelse. Det här är uppenbarligen inte den typ av upplevelse vi vill ge någon av våra kunder och den är inte representativ för den kundservice våra partners ger till miljoner kunder varje dag", skriver Tom Kuhn i ett pressmeddelande.

Starbucks har inte meddelat om de kommer att vidta åtgärder mot personen som serverade Pinion.

Publicerad 02 apr 2014 10:33 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar