fredag 21 juni 2013

Kan någon svara på detta, TACK?!

Detta är ju ett av dom mest kända ordspråken som svenskarna har, men ändå är det nästan ingen som kan de.. Kan nån förklara varför det är så?!

Alla jag har sett som ska skriva detta ordspråk på FB, bloggen, twitter eller nån annan stans skriver ju: "Morgonstund har guld i mun!" Alltså vart blev ni tappade nån stans? "Guld i mun" är ni seriösa?! hmm.. Vad tror ni ens? Jag tycker då iaf att det är lika komiskt varje gång när jag ser att nån försöker visa sig lite extra klok på morgonkvisten och börjar det med detta ordspråk och skriver "guld i mun" som är att visa sin okloka sida!

Sen undrar jag vad ordspråket betyder för er?! För att skriva "mun" istället för mund gör ju att betydelsen av texten blir något helt annat, men vad?! Tell Me... Nu har jag gnällt klart för denna gång iaf.

Och nu till nåt helt annat: Jag missade ju tummen upp & ner inlägget igår och från och med idag så kommer jag hoppa över dom dagarna jag glömmer att skriva de helt och hållet ser Inge bra ut att skriva de en dag efter..

Ajja.. Nu blir det snart att väcka sömntutan och sen duscha!!! TjoHej!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar