söndag 17 november 2013

Morgonstund har guld i ....!

Jag har dragit upp det förr, men drar upp det igen.. Det gäller ordspråket "Morgonstund har guld i ..."

ALLA skriver "guld i mun" och ärligt talar förstår jag inte varför folk skriver så? Måste ju vara för att folk tror att ordspråket går till så? Det är ett av Sveriges äldsta och väl kända ordspråk så folk borde väl kunna de?! Men verkar inte de! ;P Denna vecka har jag sett minst 3st skriva "guld i mun" och det är kul för att det blir ju helt fel betydelse av ordspråket.. HAHA.. Fattar inte varför jag orkar dra upp detta, men det är väl för att jag har lite att göra just nu.. Men sen är det principen att rätt ska vara rätt! Här har ni det rätta ordspråket: "Morgonstund har guld i mund!" HAHA.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar