måndag 15 juli 2013

Ett försenat 1:a Aprilskämt!!!!

PDOL 2013 måste vara ett försenat 1:a Aprilskämt?!

Att PDOL har varit dåligt länge det vet vi och dom senaste åren har iaf jag sagt: "-Detta är det sämsta året hittills!" 

Och jag trodde inte det skulle gå att säga de ännu ett år eftersom att förra året va en riktig skandal, en flopp, en festival killer... Men det kunde tydligen bli sämre för i år har dom lyckats göra den största floppen i PDOLS historia...

As dåliga artister i vanlig ordning, men det är inte det värsta.. Det värsta är att dom har gått ut med att PDOL ska vara en GRATIS festival förutom om man ska se artister då ska det kosta, men det är rena rama skitsnack.. Det är inte bara att se artister som kostar utan även öltälten, men det har dom hållit tyst om tills för 1-2v sen då dom släpper förköp till Kittelfjäll ett vip-band för hela festivalen på kvällstid kostar 200:- och då kommer man bara in på Kittelfjäll.. Vem fan betalar 200:- för att komma in torsdag-lördag kväll i ett jävla öltält? Sen finns det bara ett begränsat antal vip-band.. Ska du betala vis grinden så kostar det 50:- och det är detta som kallas GRATIS festival enligt  PDOL:s ledning.. Kyss mig i arslet!!!

Sen säger dom; "-Vi har aldrig gått ut med att PDOL ska vara en gratis festival.. Det vi har sagt är att det ska bli en öppen festival!"


Min fråga är då? Öppen festival är inte det i princip samma sak? Öppen betyder inte det att det ska vara att man ska kunna gå fritt utan att måsta ta fram plånboken till olika inträden? Man ska helt enkelt kunna gå öppet och fritt på områdets evenemang?  Detta med "gratisfestival" eller "öppenfestival" sket sig ju redan när dom sa att man ska betala för att se artister, men det må vara för set kom dom ut med från första början iaf. Sen anser jag och många med mig att dom har ljugit eller falskmarknadsföring eller vad man ska säga.. För nog måste dom ha vetat att öltälten kommer ta inträde, men det har dom Inge nämnt nåt om på hela året!

Deras försvar är att "-Vi kan inte gå in och styra någon annans företag!"

Nä, men det gäller väl tvärt om oxå.. Sen har PDOL mer att säga till om än dom tycks göra.. Har man bestämt sig för att det ska vara en gratis festival och ett företag ändå tänker ta inträde så kan PDOL ha lite stake och säga "-Antingen går ni med på detta eller så söker vi oss till ett annat företag!" Svårare än så är det väl inte.. Lite bestämd annars blir det ju att företaget styr PDOL och så ska det inte heller vara.. 

Oavsett detta bajs snack dom kör med så har dom länge vetat att öltält skulle ta inträde, men inte kommit ut med det och då är min fråga varför de? Är det för att locka folk som sedan kommer känna sig lurade, är det för att skydda festivalen i vetskap om att folk väljer att fara på andra festivaler istället för att komma till PDOL och därför släpper man denna fakta så sent? Hmmm..

Både Luleå och Skellefteå har GRATISfestivaler... Luleå hade Hamnfestivalen som va en fruktansvärt trevlig och bra festival enligt mig.. Mycket folk och trevlig stämning och Skellefteå har Trästockfestivalen som är en mindre festival men även den brukar det vara mycket folk på och trevlig stämning på..

Vad har Piteå?! Vi har Sveriges största gatufestival som köra ner i botten pga en ledning som man borde ha bytt ut för lääänge sen.. Jag hoppas ledningen byts ut efter detta år för jag vet folk som skulle klara av att ta över detta och göra det 10.000ggr bättre.. 

Jag vill personligen ha kvar PDOL och hoppas på att den blir så bra som den en gång i tiden var, men för att den ska kunna bli de så MÅSTE ledningen deletas så enkelt är det och sen får man sakta men säkert bygga upp det som rasat..

RÄDDA PDOL, byt ut den nuvarande ledning och börja om från noll!!! 

-Ni som håller med lämna en kommentar här nedan eller lämna en kommentar oavsett vad ni tycker...

Nu ska jag inte gnälla mer!!! Todilooo!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar