tisdag 23 juli 2013

PDOL:s GRATIS-lista!!!!

Hej på er festivalvänner!

Senaste tiden, efter PT´s artikel, har det florerat olika ”sanningar” på internet och olika forum, om årets Festival. Nedan följer svart på vitt alla aktiviteter, konserter mm som vi erbjuder er helt gratis.
Aktiviteter som man kan njuta av gratis är;
PDOL-Tältet – fri entré alla dagar
Norrlandsscenen, en scen med fem akter varje kväll – fri entré kvällar
Rådhustorget
Torsdag
20.00 Linnea Larsson
21.00 Little White Feathers
23.00 The Glorias
00.00 The Dazzled
Fredag
11.00 Yoga
12.00 Lunch Beat
13.00 Piteswänget
14.00 Qiqong med Sofia Wellborg
14.30 Trädgårdsdesign med Sinnenas Ateljé
20.00 Barnen
21.00 Marielle & CO
22.00 Season One
23.00 Stistrup
00.00 Beneath My Feet
Lördag
11.00 Yoga
11.30 The Birdettes & Piteswänget
12.30 Trädgårdsdesign med Sinnenas Ateljé
13.00 PT´s Talangjakt
13.45 Årets Pitebo
14.15 Prisutdelning PT´s Talangjakt
14.45 Diplomutdelning till Företagare som köpt Lika Värda smycket.
15.00 Qiqong med Sofia Wellborg
20.00 Oh Jonathan
21.00 Rain on Monday
22.00 Michaela Stridbeck
23.00 Raglephant
00.00 P-Rex
FoodCourt / Matland – Fri entré, man måste såklart betala för maten…
Festivalkyrkan – Fri entré
Festivalmarknad – Fri entré, man måste såklart betala för det man vill köpa….
Ekbergs / Jazz – Fri entré
Lördag
20.00-23.00 Trio KaTjinG
Nodo – Fri entré
Kärlekscafé / RFSL – Fri entré
Tivoli – Fri entré, man måste såklart betala för attraktionerna….
Granlandet – Fri entré
Challenge – Fri entré
Dagsaktiviteter – Fri entré
Krokodil – Fri entré till spelningar dagtid, på kvällen anordnar den IDEELLA föreningen Alligator musikframträdanden och tar entré för att kunna fortsätta arrangera spelningar under året.
Strosa runt på området – Fri entré
Piteå Centrum – Fri entré
I Love Norrland – Fri entré
Badhusparken – Fri entré DAGTID, på kvällen köper man konsertbiljetter till de artister man vill njuta av.
Nygräddade VÅFFLOR över öppen eld,
LADULAND-LUNCH BEAT PITEÅ
SANDRA NYSTRÖM KONST
SINNENAS ATELJÉ 
KAFFEREPET LIVE
ARTLIVE
YOGA
QIGONG
KAROLINES VINTAGE
RAW-food CAFÉ
FI N’ FLOS DESIGNMARKNAD:
Hugo Sundkvist
Johannan
Formation Norrland
FI ‘N FLOS
EE ILLUSTRATION
Lejd De


Det kan till och med vara saker vi glömt men utifrån detta tycker vi i alla fall att vi är den Öppna Festivalen vi utger oss för att vara och hoppas att alla kommer och njuter av årets festival lika mycket som vi kommer att göra.
Varma festivalhälsningar!
// Fredrik Johansson, Moa Lundqvist och alla andra i PDOL-Teamet

*** *** ***
Detta är rena rama bullshit listan.. Nog skulle jag kunna räkna ut massa som är gratis nån stans där det kostar bara för att det ska se bra ut... Men folk med lite mer i knoppen ser baktanken med listan och för er andra så är det inte så lätt..

Vart ska vi börja? Jo dom har listat ner massa onödigt dravel bara för att göra listan längre som tex Strosa runt på stan och Piteå Centrum.. Jävlat sämst snacka om att ha lite att skriva om när man tom tar sådant...

Sen att dra upp alla dags aktiviteter kan vi ju oxå stryka då det ALLTID är gratis dagtid och när det är gjort då ser vi att listan krympte drastiskt så undra hur mycket av gratis-listan det skulle finnas kvar då?! Inte mycket.. Så nej dom är INTE gratisfestivalen eller den öppna festivalen dom utger sig för att vara!!!

Jag är den enda som gnäller söjjn mycket som jag gör öppet, men har pratat med många som både läst det jag har skrivit och inte och det finns MÅÅÅÅÅNGA som håller med mig.. Finns dom som har valt att jobba istället för att gå på PDOL för dom tycker det är bättre att tjäna pengar istället för att gå på en gratis festival som inte ens är gratis.. Folk känner sig lurade precis som jag. Det handlar inte om att vara snål utan det har man sagt en sak så är det de som gäller, punkt slut..

Sen artisterna dom dragit hit är ju en katastrof.. Förutom Petter han gillar jag, tycker dock synd om han då han ska uppträda framför en gode tom publik för folk kommer inte betala in sig i badhusparken.. Eller finns alltid nån som gör de, men det kommer inte vara många..

Jag och min karl har diskuterat massa kring PDOL och jag har massa ideer, han har massa ideer både på hur man ska spara in pengar, styra artister osv. Men innan vi skulle kunna framföra våra ideer så skulle vi behöva mer info om PDOL:s ekonomi, kostnader osv. Lättare för oss att räkna och se om vår ide skulle vara nåt man kan sträva efter.. Sen har karln superbra kontakter nere i södra Sverige tex en person som har jobbat med många artister osv. Så jag tror att skulle vi få bestämma över festivalen några år framåt så skulle den bli bra och bättre och tillslut bäst!!! Tar ett tag innan man kan bygga upp nåt som rasat så... Jag gillar PDOL i sig, men det är bara att inse att vi måste byta ut dom som styr detta eller så får dom börja tänka om riktigt ordentligt och sluta utgå från vad dom själva vill ha utan nå ut till folket lite mer.. Så är det bara!!! För vilken idiot som helst ser ju att detta barkar ju bara mer och mer och det är så synd.

Min PDOL kommer då se ut såhär..
Onsdag: tradition att bara gå och kolla på det som finns, kanske kalles eller nåt sånt?!
Torsdag: Grillning och trevligheter med lite folk, inget PDOL
Fredag: Va me en kompis, hennes karl och ev. en till och vi ser vad som sker..
Lördag: Challenge med några tjejer och inte för att det är PDOL utan detta har vi planerat ett tag och vi insåg att det va denna dag som skulle passa hon som jobbar och oss andra bäst.

Sen om ni skulle se mig i ett öltält nån kväll så är det INTE jag som har betalat inträdet.. För jag tänker inte lägga pengar på nåt som jag inte tycker är  okej.. Så ser ni gnällspiken så har nån BJUDIT in mig. Bara så ni vet!!!

Nu har jag gnällt nog om PDOL ska låta festivalen vara tills den är över.. För då kommer jag fram med pekfingret och säger: "-Aja baja... Vad va det jag sa?!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar