onsdag 17 juli 2013

PDOL - Piteås Dumbommar Och Lögnare!

PDOL - Piteås Dumbommar Och Lögnare... 
Det är verkligen så jag känner för PDOL just nu 
eller inte för själva festivalen utan för dom som styr.

Det blev lite skriverier angående PDOL igår
i PT, men jag anser att man blev Inge klokare
av det dom sagt.. Blev bara mer irri om
jag ska vara ärlig.. Man fick ju inte ut nåt
väsentligt av deras blaha snack..

Många som stör sig på deras uttalande
om att det ska vara en "gratisfestival",
men enligt dom själva har dom bara sagt
att det ska vara en "öppen" festival
trots att det finns svart på vitt att dom gått
ut med att det ska vara gratis.. Ska jag va
ärlig så skiter jag blanka fan i om festivalen
kostar eller är gratis. Det är inte min snålhet
som talar utan principen..

Har man gått ut till folk och sagt att de
bara är området på badhusparken som ska
kosta så ska det fan vara så oxå.. 
De ska absolut inte komma ut bara nån vecka
innan festivalen är att öltält tar inträde.. 
För dom har valt att tiga.. Det känns inte ok!
Det gör då så att iaf jag att jag känner
att jag ej kan ta festival arrangörerna på
allvar.. Styr man en festival så är väl
det minsta man kan begära  att dom kommer
ut med rätt samt ALL info från början..
Eller är det mycket begärt?

(Mina kommentarer i PT:s artikel, vet dock
ej om dom är rätt ordning, men skit samma!)


Sen finns det andra saker som stör mig
och det är deras artistutbud.. Det är liksom
dom överblivna artisterna som ingen festival
vill ha typ eller inte Petter han är en bra
snubbe.. Men tex Robin Stjärnberg, snälla nån..
Vilken åldersgrupp vill se han eller vem vill ens
se en fd IDOLartist?! Möjligtvis barnen och
då kommer man genast till ännu ett fult knep
och det är att dom mellan 12-15 måste hanes
sig en målsman på området för att se skiten,
och det tror ni själva att ni kommer tjäna på?!
Snälla, föräldrar kommer inte betala in sig för
sån skit eller finns alltid nån, men ni kommer
ej gå med vinst på de heller snarare förlust..
Själva tanken med målsman är ju bra, men
med tanke på artistutbudet så kommer det ej gå..


Nä, jag tycker detta är en skandal alltihop..
Sen är PDOL duktiga på att säga att dom har
så lite pengar att röra sig med, men man får
aldrig höra en ca summa.. Men jag tror iaf
att pengarna dom har kan göra festivalen
bättre bara man vet hur/vart och vad man ska
lägga pengarna.. 

Äh.. Jag orkar fan inte skriva mer..
Festivalen kommer gå så jävla mycket
back i år så frågan är om det ens blir nåt
2014?! Har svårt att tro de!!!

Själv kommer jag gå på stan på dagtid och 
kanske bara kanske gå ut fre eller lördag,
absolut inte betala in mig nån stans utan
bara strosa runt för att bl.a. se om det är
nå folk eller om det är lika dött som det vart
dom senaste åren eller kanske ännu värre..

Ska PDOL RÄDDAS måste ledningen bytas ut
+ för att spara in lite pengar så finns det
knep, men då måste man bara hitta rätt folk
till ledningen.. Jag har mina tankar och idéer,
men dom tänker jag hålla för mig själv.. Jag och
karln har diskuterat mycket kring detta och
vi har lösningar, men innan vi vet om dom är
bra eller bara okej så behöver man mer info 
om vad PDOL har att röra sig med..

Ajja.. Jag ger upp... Vi får väl se hur det går med
PDOL?! // Over And Out!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar