torsdag 24 oktober 2013

The Day From Hell!!!

The Day From Hell!!! Idag har vart sämsta dagen på länge både symtom, oro, energi lös.. Som lett till ordentlig ångest och snurrande tankar som far runt i huvudet! Fick lite energi sä passade på att byta kattlådorna samt snabb dammsug lyan, men energin är slut nu.. Får ta lite i taget.. Hujja helt slut är jag nu!!!

Jag ser likheter mellan nu och då, men ser även en stor skillnad mellan nu och då!!! Den stora skillnaden är att processen verkar gå snabbare precis som läkarna sa då.. Men den största skillnaden är att nu har jag folk/vården på min sida som lyssnar och tar mig på allvar och jag vet själv vad som sker och vad som måste göras för det va det som gick snett då, men inte ska/får gå snett nu!!! 


Jag är så tacksam för att jag har dom människorna vid min sida som jag har.. Både näraoch kära men inte bara de utn även personligt ombud och Strömgården  som stöttar mig i vått och torrt och t.o.m när det inte ens är arbetstid!!! TACK!!!


Sen vill jag även tacka psykiatrin alltså mina KP samt min läkare som verkligen lyssnar och gör allt i sin makt för att hjälpa mig!!! Cederkliniken som fixade ett läkarbesök så snabbt för bla provtagning osv. 


Det känns så skönt att man blir tagen på allvar, men hemskt att jag ska ha måsta gå igenom det jag gått igenom innan nån tar mig på allvar.. Men innan hade jag inte personligt ombud eller Strömgården vid min sid, va även inskriven på Piteå VC, samt inom psykiatrin hade jag helt andra KP, men samma läkare... Dock vart kontakten mellan mig och min läkare på psykiatrin helt annars sen jag fick byta KP och det ändrade sig till det bättre... För dom jag har nu lyssnar, tar mina ord på allvar, förmedlar ALLT jag säger till min läkare + tätare träffar med min läkare.. Det känner jag är fruktansvärt bra!  TACK!!!


Mitt förtroende mellan vården har börjat byggas upp, men ännu är det långt kvar innan jag känner en innantrygghet.. Men en bit på väg har vi kommit.. Just nu är det väl mer vården som får lyssna till mig och min erfarenhet /upplevelse jag fick gå igenom sist just för att ingen lyssnade!!! Men rädd är jag för jag vet åt viker håll pilen pekar och det är då inte upp iaf..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar