lördag 3 augusti 2013

Drycken folk missförstått


Alkohol är en dryck folk har missförstått totalt.. Och den är inte missförstådd på ett plan utan flera...

Ett av missförstånden med alkohol:
Idag dricker folk sig fulla och dom blir vanligtvis inte lite fulla, inte heller ganska fulla, nej dom blir jämt super duper fulla.. Inte alla men många blir det.. Alkohol är en berusningsdryck säger folk, den har blivit de ja, men frågan om den va det i grund och botten.. Svar nej.. Alkohol är en dryck som en gång i tiden användes som medicin tex smärtstillande  och för att minska infektionsrisken och nog fan är det tur att man lagt ner de och kommit längre om de skadliga som alkohol gör med en..

Själv har jag varit en av dom som alltid va fullast på bygget, jag va som en svamp och sög upp allt och mycket.. Betedde sig som ett as många gånger både mot främlingar samt nära och kära, men det slutade ju också med att jag hamnade i ett missbruk redan som 14åring.. Som pågick tills jag just fyllt 16 avgiftningen va hemsk, men jag klarade de.. Men återfall efter återfall har man haft så man var tillslut klassad som en perioder och idag har jag inte haft nån period sen 2011.. Druckit ja, det har jag gjort, men jag känner äntligen att jag kan hantera de både för att jag ej behöver dricka så fort det är helg och att när jag väl dricker behöver jag inte hälla i mig 1miljon liter och för det tredje jag dricker inte för att bli berusad utan för att det är gott och avkopplande..

Då kommer vi till folk som missförstår detta: 
"Gott och avkopplande? Man kan koppla av med en kall cola och det är gott" Klart man kan de, men är man sugen på en cider  så väljer man ju de och inte är det hela världen eller?! Nä, just de!!! 
"Men det finns alkoholfritt drick det istället" Till de svarar jag NEJ!!! Det ger inte samma smak.. Alkoholen är ju lite som en krydda om man säger så och personligen tycker jag att ju mindre alkohol det är i tex cider ju sliskigare är det.. Så därför väljer jag hellre att dricka 7.0% cider om jag ska dricka cider för tex 4.5% och lägre det är nasty!!! Bara sliskigt och äckligt!!! Är jag sugen på alkoholfritt så är det ju inte cider jag skulle välja utan då skulle jag välja Cola, Fanta eller nån annan läsk eller typ Loka..

Sen har vi en till sak folk missförstår:
"Alkohol gör folk dumma" Det är inte alkohol som gör folk dumma utan det är folket själva som gör sig själv dumma för att dom är för dumma för att veta när det är slut drucket! För hade folk hållit sig till 1-3 öl då hade ingen blivit dum så därför är det inte alkohol i sig som gör folk dumma!!! Men det är lätt att skylla på alkoholen istället för att ta ett eget ansvar.. 

Alkohol är en ful drog en jävligt ful drog och självklart blir folk dumma av alkoholen, men i grund och botten ligger de hos en själv.. Det är ju inte så att du dricker 1 öl  med alkohol i och blir kocko i bollen och hade det vart att det var enbart alkoholen som gör folk dumma så hade det räckt med en klunk och sen blir man dum och så är det ej...

Det låter som att jag skyddar alkoholen nu, till en viss del gör jag de men det jag mest menar med detta är att folk måste kunna ta eget ansvar och inte skylla på andra saker och inte missbruka saker som folk gör...

Jag brukar alkohol ibland och dom som super tills dom stupar eller super varje helg dom missbrukar alkohol och det är inte bara alkisar som missbrukar, men dom har kommit djupare i missbruket.. Många icke alkisar "vanligt" folk eller vad man ska kalla det missbrukar oxå alkohol.. Men dom ser det inte så för dom tänker på hur alkisar super och ha sig varje dag och sen tänker don "Det är ju helger jag dricker så inte är det nå fel med de, alla mina vänner gör de sä det är helt normalt" Finns ett ord för dessa människor oxå och det är helg alkisar, men så ser folk inte de och min fråga är då varför ser folk inte det jag tycker är sjukt lätt att se? Är folk dumma eller är jag ett geni?! Äh men med 119 i IQ så är det då inte jag som är dum iaf!!! ;P

Ajja fortsättning följer.. (Kanske) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar