lördag 10 augusti 2013

Mörkhyad adopterad flicka "som kan bra svenska" ...


Igår va jag ju till Luleå med pappa jag va  hos Doktor Hassler för bortagning av födelsemärken.. Alla togs inte bort men dom värsta iaf.. 2 i ansiktet och ett i nacken blev det..  

Själva mötet med Hassler va väldigt obekvämt, men han vet ju vad han gör, men ändå! Jag blev tvungen att klä av mig alla kläder förutom trosorna.. För det första känns det ju väldigt obekvämt att  klä sv mig framför en gubbe och för det andra hatar jag min kropp! Sen när han skulle inspektera om jag hade nå cancer märken och kolla ryggen va väl ingen fara men sen när jag fick ligga på rygg och han kolla mina pattar, mage och värst av allt va ljumskarna så kändes det extra obekvämt jag knep ihop riktigt ordentligt då jag vet att jag ej har några märken där och jag sa de, men han skulle gå igenom kroppen iaf. Uscha.. 

Det är väl bra att kolla så man ej har nån cancer fläck, men hade tyckt att nån kvinna borde gå igenom kvinnors kroppar och han kan hålla sig till män, men nu va det ej så!!!

Sen fanns det en sak till som störde mig väldigt mycket och det va när han börja påpeka min Svenska och det han skriver i journalen blev jag oxå väldigt paff över.

H: -Du ser ju lite lätt mörkhyad ut, du är inte svensk va?!
I: -Jo jag är svensk!
H: -Du se ut att komma från ett annat land?
I: -Jo jag kommer från Colombia är adopterad!
H: -Du pratar väldigt bra svenska, fast du kom väl hit när du va jätte liten!
I: -Jag va 1.5år när jag kom till Sverige
H: -Okej, men du pratar jätte bra svenska iaf. Finns så många som har brytning och är svåra att förstå..

Jag tänkte: "Jaha, och?! Varför tar du upp detta med mig och varför skulle jag inte prata bra svenska bara för att jag har ett utländskt utseende?!" Men jag sa inget till han utan lyckas hålla det till tankar iaf.

Sen börja behandling och han skar bort mina födelsemärken 2 stygn  på vardera märke iaf och det gick kanon bra.. Det som tog ondast med hela behandlingen va bedövningssprutorna i ansiktet..

När vi va klara skulle han visa sitt barnbarn eller nåt hur man skriver in i journalen och då vart jag fan störd när jag fick höra vad han skrivit: "En mörkhyad adopterad flicka!" Mörkhyad kan jag förstå , men adopterad.. Va fan har min adoption med detta att göra skulle inte förvåna mig om han även skrev: "Som kan bra svenska" 

Nu finns det alltid folk som tycker att man överreagerar när man drar upp sådana saker till er säger jag bara knip käften eller sudda ut tankarna och återkom när ni vart me om detta 1000-tals ggr. Liknande händelse eller värre och när ni vart med om det så kan ni återkomma...

Ajja.. Nu går vi vidare...


Efter vi vart där så drog vi till Storheden och blev några hundringen fattigare!
Jag köpte: Badrums matta x2, duschdraperi x2, iPhone5 laddar/usb kabel och  fjärrutlösare till min systemkamera och efter detta så drog vi på MacDonalds som jag ser till att alltid göra när jag är i Luleå då jag älskar det, men det finns självklart inte i sug Piteå.. Efter det drog vi hem och det va en riktigt trevlig tripp med pappsen... ❤



När jag kom hem blev deg att städa badrummet och fixa den nya inredningen och såhär vart slutresultatet är inte riktigt klar lite små grejjs som ska ändras, men inte nå jätte massor, men lite ändringar ska ske iaf.. Själv tycker jag att deg blev mycket bättre än innan eller?! Ovan ser ni en före och efter bild! :)

Nä nu orkar jag inte skriva mer.. Idag är det en sorglig dag och det skär i mitt hjärta.. Återkommer och då kommer jag lägga upp en video som jag har gjort på datorn för fleeeeeeera år sen!!! En video jag personligen inte klarar av att se utan att gråta det är en väldigt känslomässig video precis som denna dag är :'(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar