lördag 17 augusti 2013

SpeedDagenDelux...

är ÄNTLIGEN snart över.. Idag har jag iaf gjort lite mer än jag gjorde igår, men inte mycket mer.. Har iaf vart utanför dörren bla när jag for och handlade på Coop med MorsFarsan... Min mor är en yrig varelse med skumma tankar och åsikter när det gäller vissa saker och hon om nån kan få mig riktigt speedad och i vanlig ordning lyckades hon med de även idag.. Tycker det räcker att jag är nog speedad som det är, men tydligen inte.,

Att handla när kära mor är med är ett stort projekt och en väldigt bra träning för tålamodet som inte alltid håller måttet.. Det hoppar faktiskt ut en och annan groda varje gång och då gnäller morsan och det är då det antingen bär eller brister för mig, men bättre tålamod har jag fått med åldern, men det är väl fortfarande inte bra.. Men alla förbättringar är bra även dom små!!!

Ajja vi va och handla hem lite tillbehör till dagens middag som blev surfisken en go burk Kallax till mig och Benny... Mmmmmh.. gött va det, men Benny den byfånen höll på att göra så jag tappa aptiten...
Jag va inne på klämma två och Benny börja kraksa och harkla sig och ha sig.. Sen börja han yra om nåt fiskben som fastnat i halsen så han säger; "-Jag får inte ner fiskbenet, jag kommer spy, jag spyr när som helst!" Sen kuta han till toan och jag blev själv i köket. Då jag sitter där och rensar fisken och gör allt man måste göra för att få ihop en klämma så hör jag harklande, kraksande och hulkande från badrummet så jag släpper allt och sitter bara och stirrar på min klämma som var så gått som färdig och tänker; "-Jävla Benny.. Förstöra min aptit på detta sättet.. Att ett tunt litet jävla fiskben kan ställa till med så mycket skit.. Vilken mes!!!" Sen kollade jag runt om det fanns något som kunde överrösta hans äckel ljud och det fanns det..
Min fina angry bird högtalare stod på köksbordet så jag plugga fort i den anslöt telen och på med spotify så va det problemet ur världen... Så jag lyckade njuta av maten trots omständigheterna.. Tur för Benny annars hade han haft en fett arg brud efter sig!!!

Från de ena till nåt helt annat och det är mitt missbruk, mitt Coca Cola missbruk.. Colan tog slut för några timmar sen och ja jag känner nån form av abstinens.. Mitt huvud säger aj aj aj.. Kollat i kylen några ggr i hopp om att jag kanske missat en burk nån stans, men inte.. Så man tager vad man haver tänkte Izzah och öppna en cider...
Det är väl aldrig fel att sätta lite färg på tillvaron, men det är inte därför jag har alla dessa sugrör utan det är ett av alla mina tvång/OCD grejer jag håller på med alltså om det finns flera sugrör i olika färger måste jag ta en av varje färg så är det och detta färg tvånget finns i mycket greja, men orkar ej räkna upp just nu iaf... Cider lindrade huvudvärken lite iaf så det är ju iaf bra..

Nä, nu vart det brådskande känningar i en snart sprickande kroppsdel så jag måste skynda mig mot damernas och "pudra näsan" lite smått.. 

Men återkommer senare eller imorgon.. Tjingeling!!! ;P



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar